Biglinet Akademi - ULUSLARARASI ISO 9001:2015 BAŞ DENETÇİ EĞİTİMİ SINAVI CEVAP ANAHTARI


 
1 - ) Aşağıdakilerden hangisi ISO 9001:2015 ana maddelerinden birisidir?
(A) İletişim

 (B) İyileştirme
(C) İlgili taraflar
(D) Kurumsal roller
(E) Değişikliklerin planlanması
2 - ) Bir kuruluşta dokümante edilmiş bilgilere aşağıdakilerden hangileri dahil edilmesi zorunlu değildir?
(A) Kapsam beyanı, kalite politikası, hedefler
(B) Kişilerin yeterliliğine ilişkin kanıt, ürün ve hizmetlerin gereklilikleri

 (C) Proses gerçekleştirme ortamı
(D) Tasarım ve geliştirme kayıtları, onaylı tedarikçi listesi, çıktıların özellikleri, uygunsuzluk kayıtları
(E) İzleme ve ölçüm kaynaklarına ait belgeler, analiz ve değerlendirme kayıtları, yönetimin gözden geçirme çıktıları, iç denetim planı ve sonuçları
3 - ) Aşağıdakilerden hangileri denetlenen tarafından ISO 9001'e uygunluklarını göstermek için sağlanması gereken kanıtlardan değildir?
(A) Süreç girdileri, kaynakları, sorumluları ve çıktılarını gösteren kartlar

 (B) Muhasebe girdileri
(C) Çalışma talimatları
(D) İç denetim kayıtları
(E) Laboratuvar test raporları
4 - ) Standartta yer alan yeni terminoloji ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi hatalı eşleştirilmiştir?

 (A) Alt yapı – Çalışma ortamı
(B) Dokümantasyon – dokümante edilmiş bilgi
(C) Çalışma Ortamı – proseslerin işletimi için çevre
(D) İzleme ve ölçme ekipmanı – izleme ve ölçme kaynakları
(E) Ürünler – ürünler ve hizmetler
5 - ) Bir kuruluşta kuruluşun büyüklüğü, süreçlerinin çokluğu ve karmaşıklığı aşağıdaki dokümanlardan hangilerinin sayısını etkilemez?
(A) Prosedürler
(B) Süreç dokümanları

 (C) Kalite Politikası
(D) Raporlar
(E) Talimatlar
6 - ) Aşağıdakilerden hangisi yasal uygunluğun sağlanması ile ilgilidir?
(A) Üretim miktarları raporu
(B) İç denetim kayıtları

 (C) Mesai saatlerinin düzenlenmesi
(D) Depo kayıtları
(E) Hiçbiri
7 - ) Aşağıdakilerden hangisi ISO 9001:2015 Standardı için uygunluğun sağlanması ile ilgili değildir?
(A) Süreç performansının izlenmesi
(B) Yönetimin gözden geçirme toplantısı
(C) Süreç kontrollerinin yapılması

 (D) Pazar araştırmaları
(E) Kapsamın beyan edilmesi
8 - ) Aşağıdakilerden hangisi iç konulara girmez?
(A) Kurumsal değerler
(B) Kurumsal bilgi

 (C) Pazar rekabeti
(D) Kuruluş performansı
(E) Kurumun yapısı, kurum kültürü
9 - ) Aşağıdakilerden hangisi dış konulara girmez?

 (A) Kurum kültürü
(B) Teknoloji
(C) Rekabet durumu, sosyal ve ekonomik çevre
(D) Pazar, kültür
(E) Yasal konular
10 - ) ISO 9001:2015 standardına göre 5. Madde olan Liderlik maddesi ile ilgili olarak uygunluk veya uygunsuzluğu belirlemek için tetkik edilebilecek kanıt türlerinden hangisi doğru değildir?
(A) Politika ile uyum

 (B) Uygun olmayan çıktıların kontrolü
(C) Kaynakların sağlanması
(D) Yönetimin gözden geçirmesi
(E) Hiçbiri
11 - ) Bir işletmede denetçi, kurumsal bilginin nasıl sağlandığını sorgulamıştır. Firma yetkilileri bu durumda aşağıdakilerden hangisini yanıt olarak ifade edemez?
(A) Başarısızlıklar ve başarılı projelerden alınan dersler
(B) Dokümante edilmemiş bilgi ve tecrübelerin yakalanması ve paylaşılması
(C) Proses, ürün ve hizmetlerdeki iyileştirmelerin sonuçları

 (D) Yıllık ciro
(E) Dış kaynaklardan (standartlar, müşteri ve dış tedarikçilerden) derlenen bilgiler
12 - ) Aşağıdakilerden hangisi yetkinliğin belirlenmesi ile ilgili yapılması gereken faaliyetlerden değildir?

 (A) YGG
(B) Bu kişilerin; uygun eğitim, öğretim ve tecrübelerini dikkate alarak yeterliliklerini güvence altına almak
(C) Uygulanabildiğinde, ihtiyaç duyulan yeterliliği kazanması için gerekli faaliyetleri yapmak ve bu faaliyetlerin etkinliğini değerlendirmek
(D) Uygun dokümante edilmiş bilgiyi yeterliliğin kanıtı olarak muhafaza etmek
(E) Toplantısı kalite yönetim sisteminin performansını ve etkinliğini etkileyen kendi kontrolü altında çalışan kişi/kişilerin gerekli yeterliliğini belirlemek
13 - ) Kuruluş, kendi personelinin aşağıdakilerden hangisinin farkında olduğunu güvence altına alması gerekmez?
(A) Kalite politikası
(B) İlgili kalite amaçları

 (C) Depo verileri
(D) Kalite yönetim sistemi şartlarının yerine getirilmediği durumlarda müdahil olmak
(E) İyileştirilmiş performansın faydaları dahil, kendilerinin kalite yönetim sisteminin etkinliğine katkıları
14 - ) Standarda göre iç ve dış taraflarla iletişimden ne kastedildiğini aşağıdakilerden hangisi tanımlamaz?
(A) Neyle ilgili iletişim kurulacağını

 (B) Müşteri toplantılarına kimlerin katılacağını
(C) Nasıl iletişim kurulacağını
(D) Kimin iletişim kuracağını
(E) Ne zaman ve kiminle iletişim kurulacağını
15 - ) Bir kalite yönetim sistemi için dokümante edilmiş bilginin boyutu, bir kuruluştan diğer kuruluşa aşağıdaki sebeplerden hangileri ile değişebilir?
(A) Kuruluşun büyüklüğü, faaliyetlerinin türü, prosesleri, ürün ve hizmetleri
(B) Proseslerin ve bunların birbiri ile etkileşimlerinin karmaşıklığı
(C) Kişilerin yeterliliği

 (D) Hepsi
(E) Hiçbiri
16 - ) Dokümante edilmiş bilginin kontrolü için kuruluş aşağıdaki hangi faaliyetler uygulanabilir olanları belirleme kapsamına girmez?
(A) Dağıtım, erişim, kullanım ve tekrar kullanım
(B) Niteliğinin korunması dahil, arşivleme ve koruma

 (C) Bilgi ortamının özelliği
(D) Muhafaza ve elden çıkarma
(E) Değişikliklerin kontrolü
17 - ) Süreç temelli etkinlikleri ve süreçler için ilgili girdileri, çıktıları, kontrolleri ve kaynakların tanımlanmasında veya belgelenmesinde aşağıdakilerden hangileri geçerli değildir?
(A) Uygun izleme ve ölçme kaynaklarının varlığı ve kullanımını

 (B) Fire oranlarının belirlenmesini
(C) Proseslerin işletimi için uygun altyapı ve çevrenin kullanımı
(D) Gerekli vasıflandırma dahil, yeterli olan personel görevlendirilmesi
(E) Proses veya çıktıların kontrolü için kriterler ile ürün ve hizmetler için kabul kriterlerinin, karşılandığının uygun aşamalarda doğrulanması için izleme ve ölçme faaliyetlerinin uygulanmasını
18 - ) Kuruluş, kalite yönetim sistemini planlama aşamasında risk ve fırsatların tayinini değerlendirirken aşağıdakilerden hangilerine atıfta bulunması gerekmez?
(A) Kalite yönetim sisteminin amaçlanan çıktısına/çıktılarına ulaşabileceğine güvence vermek

 (B) Fırsatlar için bütçe oluşturmak
(C) İstenmeyen etkileri önlemek veya azaltmak
(D) İyileşmeye erişim
(E) İstenen etkileri geliştirmek
19 - ) Fırsat belirleme seçenekleri aşağıdakilerden hangisini içermez?
(A) Yeni uygulamaların adapte edilmesi
(B) Yeni ürünlerin lansmanını yapmak
(C) Yeni pazarlara erişim

 (D) Mevcut pazarın dışına çıkmamak
(E) Yeni müşterilerin belirlenmesi
20 - ) Aşağıdakilerden hangileri ilgili taraf olamaz?
(A) Müşteriler ve tedarikçiler
(B) Kamu kurumları

 (C) Kuruluş ile bağlantılı olmayan askeri makamlar
(D) Komşu kuruluşlar
(E) Sivil toplum örgütleri
21 - ) Uygulanamayan madde varsa aşağıdakilerden hangisi geçerli değildir?
(A) Uygulanamamanın haklı gerekçesi açıklanmalıdır.
(B) Uygulanamayan madde kuruluşun ürün ve hizmetlerinin uygunluğunu etkilememelidir.
(C) Uygulanamayan madde müşteri memnuniyetini artırmayı güvence altına alma yeteneğini etkilememelidir.

 (D) Uygulanamayan maddeyi müşteri belirler.
(E) Uygulanamayan madde net olarak tanımlanmalıdır.
22 - ) Aşağıdakilerden hangisi kalite hedeflerinin özelliklerinden değildir?

 (A) Sevkiyat verilerini içermemeli
(B) Ölçülebilir olmalı
(C) Uygulanabilir şartları dikkate almalı
(D) İzlenmeli
(E) Kalite politikası ile uyumlu olmalı
23 - ) “Kuruluş, sağlanan kaynaklarla ilgili aşağıdakileri güvence altına almalıdır: a) Gerçekleştirilen belirli izleme ve ölçme faaliyet tipleri için uygun olduğunu, b) Amaçlarına sürekli uygunluğu güvence altına almak için sürdürülebilir olduğunu.” Yukarıdaki ifade standardın hangi başlığı ile ilgilidir?
(A) Proseslerin işletimi için çevre
(B) Altyapı
(C) Kurumsal bilgi

 (D) Kaynakların izlenmesi ve ölçümü
(E) Hiçbiri
24 - ) Kuruluş, kullanım için veya kendi ürünü ve hizmetiyle birleştirilecek müşteri veya dış tedarikçiye ait mülkiyeti; tanımlamalı, doğrulamalı, korumalı ve güvenliğini sağlamalıdır.” ifadesi standardın hangi maddesinde yer alır?

 (A) Müşteri veya dış tedarikçiye ait mülkiyet
(B) İzleme, ölçme, analiz ve değerlendirme
(C) Tasarım ve geliştirme değişiklikleri
(D) Ürün ve hizmetler için şartların gözden geçirilmesi
(E) Hiçbiri
25 - ) Gerekli teslimat sonrası faaliyetleri tayin ederken, kuruluşun aşağıdakilerden hangisini değerlendirmesi gerekmez?
(A) Birincil ve ikincil mevzuat şartları
(B) Ürün ve hizmetler ile ilgili istenmeyen potansiyel sonuçlar
(C) Ürün ve hizmetlerin yapısı, kullanımı ve amaçlanan ömrü

 (D) Proses kontrol kayıtları
(E) Müşteri şartları ve geri bildirimleri
26 - ) Müşteri algılamasının izlenmesi kapsamında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?

 (A) Müşterinin faaliyet gösterdiği sektör
(B) Teslim edilen ürün ve hizmet kalitesi ile ilgili müşteri geri bildirimleri
(C) Müşteri ile toplantılar
(D) Pazar payı analizleri
(E) Müşteri anketleri
27 - ) Analiz sonuçları, aşağıdakilerden hangisinin değerlendirilmesi için kullanılmaz?
(A) Ürün ve hizmetlerin uygunluğu, dış tedarikçilerin performansı, kalite yönetim sisteminin iyileştirme ihtiyaçları
(B) Müşteri memnuniyet derecesi

 (C) Sevkiyatın hangi eleman ile yapılacağı
(D) Planlamanın etkin şekilde yapılıp yapılmadığı
(E) Kalite yönetim sisteminin performansı ve etkinliği, Risk ve fırsatları belirlemek için yürütülen faaliyetlerin etkinliği
28 - ) Kuruluş, kalite yönetim sisteminin planlanan aralıklarda iç tetkikler yapmalıdır. Kuruluş iç tetkikleri uygularken aşağıdakilerden hangisi gerekli değildir?
(A) Sıklık, yöntemler, sorumluluklar, planlama şartları ve raporlama dahil, söz konusu proseslerin önemi kuruluşu etkileyen değişiklikler ve önceki tetkik sonuçları değerlendirilerek, bir tetkik programı/programları planlamalı, oluşturmalı ve sürekliliğini sağlamalı

 (B) İç tetkik planlaması müşteriye iletilmeli
(C) Tetkik prosesinin objektifliği ve tarafsızlığını güvence altına almak için tetkikçiler seçilmeli ve tetkikleri yapmalı
(D) Her bir tetkik için tetkik kriteri ve kapsamı belirlenmeli
(E) Tetkik sonuçlarının ilgili yönetime rapor edilmesinin güvence altına almalı
29 - ) Uygunsuzluğun; tekrar veya başka bir yerde oluşmaması için nedenlerini ortadan kaldırmak amacıyla faaliyet ihtiyacını aşağıdakilerden hangisini dikkate alması gerekmez?
(A) Uygunsuzluğun gözden geçirilmesi ve analizi
(B) Uygunsuzluğun sebeplerinin tayini
(C) Benzer uygunsuzlukların varlığı veya potansiyel olarak oluşabileceğinin tayini

 (D) Uygunsuzluğa kimin neden olduğu
(E) Hiçbirini
30 - ) Aşağıdakilerden hangisi ISO 19011:2018'de tanımlanan denetim ilkeleri arasında yer almaz?
(A) Liyakatin tamlığı, kanıta dayalı yaklaşım
(B) Gerçeğe uygun sunum, bağımsızlık

 (C) Denetimin üretim ağırlıklı olması
(D) Mesleki özen ve gizlilik
(E) Risk temelli yaklaşım
31 - ) Aşağıdaki eski-yeni terminoloji eşleştirmelerinden hangisi doğrudur?
(A) Yönetim Temsilcisi - Yönetici
(B) Satın alınmış ürün – Dış Tedarikçi

 (C) Çalışma Ortamı – Proseslerin İşletimi için çevre
(D) Hiçbiri
(E) Hepsi
32 - ) Bir işletmede denetim programı hazırlanmaktadır. Programa göre birinci ayda firma içinde kendi personeli tarafından denetim yapılacaktır. İkinci ayda ise bir müşteri firma tarafından denetim yapılacaktır. Üçüncü ayda ise akredite edilmiş bir belgelendirme kuruluşu denetim yapmaya gelecektir. Yukarıdaki vakaya göre ay sıralaması ele alındığında denetim türlerine göre aşağıdaki şıklardan hangisi doğrudur?

 (A) 1. Taraf -2. Taraf -3. Taraf
(B) 2. Taraf - 1. Taraf – 3. Taraf
(C) 3. Taraf – 1. Taraf – 2. Taraf
(D) 2. Taraf – 3. Taraf – 1. Taraf
(E) Hiçbiri
33 - ) Aşağıdakilerden hangileri denetimin müşteri süreçleri üzerinde risk oluşturmaz?
(A) Tetkik hedefleri ile tetkik kapsamı ve zamanlamasının belirlenmemesi
(B) Tetkikin uygulanması için gerekli zaman kaynağını sağlamamak ve programın iyileştirilmesine katkı vermemek
(C) Ekip üyelerinde tetkiki etkin bir şekilde uygulamak için gerekli yeterliliğin olmaması

 (D) Kapanış toplantısına üst yönetimin katılması
(E) Tetkik programında tanımlı olan tetkiklerin koordinasyonunda problemler yaşanması
34 - ) Uzaktan denetim, bilgi toplamak, denetlenenle görüşmek vb. faaliyetler için “yüz yüze” yöntemler mümkün olmadığında veya istenmediğinde teknolojinin kullanılmasıdır. Uzaktan denetim yönteminde aşağıdakilerden hangisi risk oluşturmaz?
(A) Denetim esnasında internetin kesilmesi
(B) Arka plandan rahatsız edici gürültüleri ve müdahaleleri

 (C) Denetim esnasında mola verilmesi
(D) Denetimdeki molalar esnasında gizliliğin ve özel mahremiyetin sağlanamaması, örneğin mikrofonların veya kameraların açık unutulması vb.
(E) Ses veya görüntü kalitesinin düşmesi sonucu bilgi bütünlüğünün sağlanamaması
35 - ) Aşağıdakilerden hangisi denetim amaçlarını tanımlamaz?
(A) Yönetim sisteminin, hedeflenen sonuçları verebilme etkinliğinin değerlendirilmesi

 (B) Denetlenenlerin mesleki yeterliliklerinin test edilmesi
(C) Yönetim sisteminin, kuruluşun ilgili yasal ve düzenleyici gereklilikleri ve kuruluşun yükümlü olduğu diğer gereklilikleri karşılamasına destek olabilme kapasitesinin değerlendirilmesi
(D) Denetlenecek yönetim sisteminin veya kısımlarının, denetim kriterlerine uygunluk derecesinin belirlenmesi
(E) Yönetim sistemi için potansiyel iyileştirme fırsatlarının tanımlanması
36 - ) Bir denetim planında aşağıdakilerden hangileri yer almaz?
(A) Denetim amaçları

 (B) Uygunsuzlukların ne zaman tamamlanacağı
(C) Denetimi kimlerin gerçekleştireceği
(D) Denetim kriterleri ve her türlü atıf yapılan dokümante edilmiş bilgiler
(E) Kuruluşun ve denetlenecek işlevlerinin ve proseslerinin tanımlaması dâhil denetim kapsamı
37 - ) Denetim örneklemesi aşağıdakilerden hangisini içermez?

 (A) Örnekleme yönteminin personele duyurulması
(B) Bir örnekleme yönteminin seçilmesi
(C) Alınacak örneğin büyüklüğünün belirlenmesi
(D) Örnekleme faaliyetinin yerine getirilmesi
(E) Örneklemenin amaçlarının belirlenmesi
38 - ) Uygunluğun sağlanması için aşağıdaki kriterlerden hangisi karşılanmamalıdır?
(A) Yasalar

 (B) Çalışanların yaş ortalaması
(C) Standartlar
(D) Kuruluşun kendi belirlediği kurallar
(E) Müşteri şartları
39 - ) Denetlenenin süreçlerine herhangi bir müdahaleyi en aza indirgemek için aşağıdakilerden hangisi uygulanmalıdır?
(A) Çalışma proseslerine gereksiz müdahaleden kaçınmak
(B) İletişim, çalışma proseslerini asgari düzeyde etkileyecek şekilde planlanmak
(C) Denetim ekibindeki üye sayısı, rehber ve gözlemci sayısı, çalışma proseslerine mümkün olduğunca en az müdahale olacak şekilde planlanmak
(D) Yetkin veya lisanslı olan kişiler dâhil olmak üzere açık bir şekilde izin verilmediği sürece herhangi bir ekipmana dokunulmamak

 (E) Yukarıdakilerin hepsi
40 - ) Aşağıdakilerden hangileri kapanış toplantısının gündem maddelerindendir?
(A) Toplanan denetim kanıtlarının bir bilgi örneklemine dayalı olduğu ve denetlenenin süreçlerinin genel etkinliğini tam olarak yansıtmayabileceği
(B) Raporlama yöntemi, denetim bulgularının ve sonuçlarının, denetlenen tarafın yönetimi tarafından kabul edilecek tarzda sunulması
(C) Anlaşmaya varılan sürece göre denetim bulgularının nasıl ele alınacağı
(D) Denetim bulgularının etkili bir şekilde ele alınmamasının muhtemel sonuçları; denetim sonrası ilgili her türlü faaliyetin ele alınması

 (E) Hepsi
41 - ) Bireysel denetçilerin ve denetim ekiplerinin bilgilerin gizliliğini ve güvenliğini sağlama yollarını tanımlayınız.
(A) Denetim programının gerektirdiği şekilde, gizlilik ve bilgili güvenliğine ilişkin konular tanımlanmalıdır.
(B) Denetim bilgileri, denetçi veya denetim müşterisi tarafından kişisel kazanç için uygunsuz bir şekilde veya denetlenenin meşru çıkarlarına zarar verecek bir şekilde kullanılmamalıdır. Bu anlayış, hassas veya gizli bilgilerin uygun bir şekilde ele alınmasını kapsar.
(C) Güvenlik ve gizlilik hususları göz önünde bulundurularak mahal ve ekipmanın fotoğrafları, dokümanların ekran görüntüleri veya fotokopileri, mobil cihazların ve kameraların kullanıma ilişkin düzenlemeler denetlenen ile karşılıklı olarak teyit edilmelidir.

 (D) Yukarıdakilerin hepsi
(E) Hiçbiri
42 - ) Bir kuruluş için hazırlanan denetim planında aşağıdakilerden hangisi tanımlanmalıdır?
(A) Denetim amacı
(B) Denetim kapsamı
(C) Denetim kriterleri

 (D) Yukarıdakilerin hepsi
(E) Yukarıdakilerin hiçbiri
43 - ) Bir denetim planı hazırlanırken aşağıdaki başlıklardan hangisinin yer alması gerekir?
(A) Denetim ekibi üyelerinin rol ve sorumlulukları
(B) Denetlenecek faaliyetlerle ilgili risk ve fırsatlar
(C) Denetçi yeterliliği
(D) Tarafsızlık

 (E) Yukarıdakilerin hepsi
44 - ) “İki veya daha fazla yönetim sistemi üzerinde tek bir denetimin birlikte gerçekleştirildiği denetim” Yukarıdaki ifadede hangi denetim türü tanımlanmıştır?
(A) Birinci taraf denetimi
(B) İkinci taraf denetimi
(C) Üçüncü taraf denetimi

 (D) Entegre denetim
(E) Proses denetimi
45 - ) Üretim sektöründe faaliyet gösteren bir kuruluşun 3. taraf denetimi yapılacaktır. Baş denetçi denetim ekibi üyelerinin iş faaliyetlerini düzenleyerek atama yapacaktır. Baş denetçinin yaptığı denetim planına göre 3 kişilik denetim ekibinden birincisi 5 yıllık üretim sektörü deneyimi olup satın alma ve insan kaynakları birimlerinin denetlenmesinde görevlendirilmiştir. İkinci denetçinin personel yönetimi ve ticari konularda gerekli yetkinliğe sahip olup üretim atölyesini denetlenmesi istenmiştir. Üçüncü denetçi ise cihazlarla yapılan ölçüm testleri konusunda uzman olup laboratuvarın denetlenmesinde görevlendirilmiştir. Yukarıdaki senaryoya göre hangi denetçi hangi birimi denetlemelidir?
(A) 1. Denetçi Üretim, 2. Denetçi Laboratuvar, 3. Denetçi İK ve Satın Alma
(B) 1. Denetçi Laboratuvar, 2. Denetçi Üretim, 3. Denetçi İK ve Satın Alma

 (C) 1. Denetçi Üretim, 2. Denetçi İK ve Satın Alma, 3. Denetçi Laboratuvar
(D) 1. Denetçi Laboratuvar, 2. Denetçi Üretim, 3. Denetçi İK ve Satın Alma
(E) Hiçbiri
46 - ) Denetim esnasında farklı görüşler ortaya çıktığında, uzlaşı sağlanamadığında yapılması gereken işlemler aşağıdakilerden hangileri olmalıdır?
(A) Çözüme ulaştırılamayan sonuçlar hakkında hukuki süreç başlatılmalıdır.
(B) Her bir farklı görüşü çözüme kavuşturmak için gerekli tüm çaba sarf edilmelidir.

 (C) Çözüme ulaştırılamayan hususlar denetim raporunda belirtilmelidir.
(D) Denetim ekibi, denetimin uygun aşamalarında denetim bulgularını gözden geçirmek ve anlaşmazlıkları gidermek üzere gerektiğinde uzlaşı toplantısı yapmalıdır.
(E) Teyit etmek amacıyla bu uygunsuzluklar, denetlenen ile birlikte gözden geçirilmelidir.
47 - ) Aşağıdakilerden hangisi denetim ekibi üyeleri arasındaki ve ayrıca denetim ekibi ile denetim müşterisi arasındaki iletişim türlerini tanımlamaktadır?
(A) Diğer kişinin görüşlerini doğrudan kabul ederek sorunları önlemek
(B) Anlaşmazlık halinde denetimi iptal etmek veya ertelemek
(C) Karşısındakinin görüşlerini dikkate almadan kendi görüşünü savunmak

 (D) Uyuşmazlığa neden olan konuyu diğer tarafla birlikte incelemek, kök nedenlerini belirlemek ve sorunu çözmek
(E) Uyuşmazlık konusu konuyu kapsam dışında bırakmak
48 - ) Üst yönetimin liderliğini ve bağlılığını kanıtlamak için denetim kanıtları aşağıdakilerden hangisinin gözden geçirilmesi ile tanımlanamaz?
(A) Politikalar ve amaçlar

 (B) Depo yönetimi
(C) KYS’nin etkinliğinin öneminin duyurulmuş olması
(D) Üst yönetimden gelen iletişimler
(E) Kaynakların sağlanması
49 - ) Aşağıdakilerden hangisi denetimin tamamlanması ile ilgili faaliyetleri içerir?
(A) Düzeltici ve iyileştirici faaliyetlere dair kararların alınması ve uygulamaya konması
(B) Uygun olduğu durumlarda denetlenen, denetim programını yöneten kişi/kişileri ve/veya denetim ekibini bu faaliyetlerin durumu hakkında bilgilendirmesi
(C) Bu faaliyetlerin tamamlanması ve etkinliği doğrulanması
(D) Çıktıların denetim programını yöneten kişiye raporlanması

 (E) Hepsi
50 - ) Bir düzeltici faaliyetin etkinliğini kanıtlamak için aşağıdakilerden hangisi doğru bir uygulamadır?
(A) Denetlenen müşterinin sözlü beyanı
(B) Düzeltici faaliyet raporu

 (C) Faaliyet raporunda yer alan aksiyonların uygulamalarının sonuçları
(D) Denetçinin öngörüsü
(E) Hiçbiri






Ziyaretçi, yorum yapılsın mı?
İsim:*
E-Mail:


[not-allow-comm]
[/not-allow-comm]

Dikkat!

Aşağıdaki bağlantıdaki makaleye göz atın.

Site Kuralları ve Engellenme Sonrası
İstatistik
File engine/modules/zpstats.php not found.
Sıkça Sorulan Sorular
Video Trafiği
Etiketlere göre ara