Arduino'dan bilgisayarınıza USB kablo veya kablosuz şekilde aşşağıdaki kod ile veri gönderebilirsiniz. Aynı şekilde bilgisayardan da bu veriyi alıp bir programa yazdırabilirsiniz. Bu işlem için HEX şeklinde veri alıp vermek byte yığını oluşmaması için daha verimlidir.
void setup() {
Serial.begin(9600);
}
void loop() {
String deger = "$66#"+(String)random(0,60)+"'"+(String)random(0,60)+"'"+(String)random(0,60)+"'"+(String)random(0,60)+"'"+(String)random(0,60)+"'"+(String)random(0,60)+"'"+(String)random(0,60)+"@";
stringYazdir(deger);
Serial.println();
}
void stringYazdir(String veri) {
for (int i = 0; i < veri.length(); i++)
{
Serial.write(veri[i]);
}
}
using PCComm; // EN ÜST KISIMDA KAYNAKLARA EKLİYORUZ HATA ALDIĞINIZDA HATANIN DEVAMINA GİDEREK KURULUM YAPIN
//class'ınızı açtıktan sonra en üstüne de
CommunicationManager serialPort1 = new CommunicationManager();
//değerini ekleyerek serialPort1 değişkenini tanımlayalım.
serialPort1.PortName = "COM3"; // COM3 e bağlı cihaza bağlanmak istediğinizi belirtiyorsunuz.
serialPort1.Parity = "None";
serialPort1.StopBits = "One";
serialPort1.DataBits = "8";
// Klasik haberleşme standartları
serialPort1.BaudRate = "9600"; // Arduino cihazımızda 9600 baudrate olarak belirlemiştik onu kullanıyoruz.
serialPort1.textim = textBox1; // Sistemde yazıların nereye yazılacağını belirtiyoruz.
serialPort1.CurrentTransmissionType = PCComm.CommunicationManager.TransmissionType.Hex; //Hex şeklinde veri alacağımızı belirtiyoruz.
serialPort1.OpenPort();